Kaynak temelli yaklaşım

Kaynak Temelli Yaklaşım, Wernerfelt tarafından 1984 yılında ilk olarak ortaya atılmış ve özellikle Barney (1986; 1991) tarafından geliştirilmiştir. Yaklaşıma göre değerli ve taklit edilmesi zor firma kaynaklarının sürdürülebilir rekabetçi avantajı sağlayabileceğini savunmaktadır.

Kaynak tabanlı teori nedir?

Kaynak tabanlılık görüşü, rekabetçi üstünlük yaratmak için, işletmenin benzersiz kaynaklarını kullanmayı ve geliştirmeyi öngören stratejik rekabet modelidir (Collis, 1994: 143-150).

Fırsat yaklaşımı ve kaynak yaklaşımı nedir?

Fırsat yaklaşımı, işletmelerin ortalamanın üzerinde getiri sağlayacak cazip bir sektör bulması ve burada kurumsal/rekabetçi stratejileri kullanarak amacına ulaşmasını önermektedir. Kaynak yaklaşımı ise, dikkati işletmelerin kendi iç çevrelerinin analizi sonucu ortaya çıkacak olan varlık ve yeteneklere çekmektedir.

Rekabet avantajının iki önemli unsuru nedir?

Abstract. Stratejik yönetim alan yazınında rekabet avantajı konusunu ele alan iki temel yaklaşım bu-lunmaktadır. … Diğeri ise, rekabet avantajını oluşturan asıl unsurun işletmeye özgü stratejik kaynak, kabiliyetler ve yetenekler oldu-ğunu savunan Kaynak Tabanlı Yönetim Modeli-dir.

Porter ın rekabet avantajına ulaşmak için firmaların kullandığı yaklaşımlar nelerdir?

Yalnız Porter rekabet gücü kavramını kullanmamıştır. Bunun yerine rekabet avantajı kavramını kullanmıştır. Porter, rekabet avantajının üç temel kaynağını şu şekilde sıralamaktadır; genel maliyet üstünlüğü stratejisi, farklılaştırma stratejisi, odaklaşma stratejisi.

Kaynaklara dayalı yaklaşım nedir?

Kaynak Temelli Yaklaşım, insan kaynaklarının firmanın stratejik değer olarak potansiyel rolüne teorik anlamda temel sağlamaktadır. Firmaların, rekabet avantajı elde etmede, değerli ve taklit edilemez içsel kaynaklara yönelmesi, insan kaynak– larının stratejik önemini arttırmaktadır (Becker ve Huselid, 2006: 900).

Değerli nadir ikamesi olmayan ve taklit edilemeyen nedir?

Sektörde değerli olarak kabul edilen, nadir olan, taklit edilemeyen veya edilmesi pahalı olan ve ikame edilemeyen varlık ve yeteneklere “temel yetenekler” adı verilmektedir.

Rekabet avantajı ne demek?

Rekabet avantajı, göreceli bir kavram olarak, endüstrideki rakiplere kıyasla daha üstün performans sergilemektir. Diğer bir deyişle, rekabet avantajını değerlendirmek için, şirketin kar performansının, aynı endüstri ve rekabet ortamını paylaşan diğer rakiplere kıyasla ölçülmesi gereklidir.